Anuradhapura, Dambulla, Kandy - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Anuradhapura, Dambulla, Kandy - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Anuradhapura, Dambulla, Kandy

Door: Lita en Agnes

Blijf op de hoogte en volg Lita

04 November 2017 | Nederland, Uden

Hè hè daar zijn we weer. Het heeft even geduurd want het internet hier is niet zo goed, ben je aan het appen en opeen zie dat je offline bent, heel onhandig.
De laatste dag in Negombo hebben we een fiets gehuurd. Met de zon op ons hoofd een heerlijk tochtje gemaakt. Pakweg een goed uur later zagen we al een donkere lucht en in een mum van tijd hoosde het en stonden de straten blank en wij tot op het bot doorweekt!!! Nou ja, kan gebeuren. De volgende dag met een mooie aircobus naar Anuradhapura gegaan. Een leuk guesthouse gevonden en even het stadje verkend. Omdat we geen zin meer hadden in Rice curry of fried rice enz. gingen we in ons guesthouse eten. Agnes had een clubsandwich en ik fish fingers met friet. Nou dat was geen succes, de sandwich van Agnes was klef en ik had verbrande guppies!! Dus volgende keer maar weer gewoon aan de curry. De volgende dag fietsen gehuurd en naar een vindplaats van opgravingen en veel tempels, het is een bedevaartplaats van 20 km. De dag daarna met de local bus naar Dambulla. Een guesthouse in the middle of nowhere, mooi en rustig. Daar hebben we een tuk tuk met chauffeur gehuurd en zijn we naar Sigiriya gegaan. Daar is de beroemde rots die je kan beklimmen, wat we uiteraard niet gedaan hebben want anderhalf uur naar boven in de hitte ging ons iets te ver. We hebben toen besloten naar een Ayurveda village te gaan en ons heerlijk te laten masseren, kijk zo doe je dat!! Het is een prachtig land met hele vriendelijke mensen, ze spreken slecht Engels maar doen alles om je te helpen. Inmiddels zijn we aangeland in Kandy, een drukke maar mooie stad rondom een groot meer. We hebben het reuze naar ons zin, doen alles met de tuk tuk, ideaal. Vandaag hebben we de tempel van de tand van Boeddha bezocht, die tand hebben we natuurlijk niet gezien want die ligt verborgen. Over tand gesproken....zat ik (lita) te eten bijt ik op iets hards....was het mijn TAND !!!!! Die was afgebroken aan de achterkant en eruit!!!! Paniek!! Paniek!!! Dus naar de tandarts in Kandy. Het was full moon day dus alles was dicht!! Uiteindelijk terechtgekomen bij de tandkliniek waar ze de tandarts opriepen voor mij. Hij heeft echt een staaltje vakmanschap geleverd want het ziet er fantastisch uit. Ik weer blij, en Agnes een uur zitten wachten!! Dit was het weer voor nu. Tot gauw!!!
Veel liefs van ons.

• 04 November 2017 - 20:00

Ria:

Hoi meiden.
    Dat klinkt weer erg mooi, leuk en lekker. Behalve dan de sandwich en de verbrande guppies ;-)
    Valt me alleen wel een beetje tegen dat jullie niet de beroemde rots hebben beklommen :-)
    Enjoy

• 04 November 2017 - 20:53

Ingrid:

Hey meiden! Wat een belevenissen weer. Wat is het toch ontzettend leuk om te lezen, je schrijft goed Lita! Waar blijven de foto's?
    Even een huishoudelijke mededeling. De komende twee weken worden, in ieder geval bij ons in de Orgellaan, de nieuwe containers geleverd. Ik zal ze voor jou alvast achter neerzetten Agnes. Pas half december worden de oude opgehaald, dus dat kun je zelf doen.
    Veel plezier nog daar en geniet ervan! Hier gaat het morgennacht alweer vriezen!
    Veel liefs uit Uden!
    Ingrid.

• 04 November 2017 - 21:23

Inge:

Wereldreizigers..!! van alle markten thuis ondertussen..
    Jullie kunnen wel gids worden.
    Leuke verhalen..goed te horen dat de heimwee ver te zoeken is.
    Duss nog maar ff weg blijven..geniet!!

• 05 November 2017 - 19:30

Anneke:

Hoi dames, gaat lekker. Volg jullie op googlemaps. Zijn vast geheime krachten geweest van Boeddha voor wat betreft die tand. Misschien hadden jullie iets moeten offeren!....

Grtjs An & Jan