Polhena, Mirissa en Unawatuna - Reisverslag uit Geeste, Duitsland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Polhena, Mirissa en Unawatuna - Reisverslag uit Geeste, Duitsland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Polhena, Mirissa en Unawatuna

Door: Agnes en Lita

Blijf op de hoogte en volg Lita

14 November 2017 | Duitsland, Geeste

Hallo allemaal.
In Polhena (matara) hebben we alle 3 dagen fietsen gehuurd. Een beetje de omgeving verkennen vinden we altijd leuk om te doen. Ook even naar het populaire strand gegaan waar we konden snorkelen. Veel mensen met snorkels in het water maar eigenlijk niks te zien. We kwamen boven water keken elkaar aan.....alleen maar dood koraal hier!! Maar weer teruggegaan naar ons eigen privé strandje voor onze kamer!!! Lekker gezwommen en geluierd.
Daarna weer verder naar Mirissa. Met dezelfde tuk tuk driver die ons naar Polhena had gebracht. Hij wist een goed adres voor ons en dat was het ook. Een leuk guesthouse met tuintje inclusief ontbijt, ook wel makkelijk en vlak bij het strand. Vooral 's avonds was het er gezellig druk met allemaal eettentjes, leuke verlichting, en vuurwerk. Veel backpackers in dit deel van Sri Lanka. We komen veel mensen tegen die dezelfde route afleggen als wij. Al vanaf Negombo. Heel leuk om elkaar weer te spreken en ervaringen uit te wisselen.
Nu zijn we in Unawatuna. Ook weer gebracht door onze tuk tuk driver en weer een leuke kamer gevonden!!! Vandaag zijn we met de local bus naar Galle gegaan en daar het fort bezocht, heel interessant. Verder lekker in zee geweest wat hier iets beter te doen is want in Mirissa kon je niet in zee zwemmen want de golfslag was ongelofelijk hoog!! Het is hier erg warm en we zitten nu op ons balkon. Het is nu 21.20 uur en nog 31 graden pfff. We hebben genoten van onze rondreis door Sri Lanka. Het is een prachtig land met hele vriendelijke mensen. Morgen vliegen we naar de Malediven. Heel benieuwd hoe het daar is.
Dat was het weer.
Groetjes en liefs van ons.

• 14 November 2017 - 21:28

Anneke & Jan:

Oke dames zo te lezen gaat het nu weer lekker vergeleken met het vorige verslag. Nu lekker luieren op de Malediven. Dat is pas echt vakantie toch ? Hier niet meer boven de 10gr , mistig, druilerig maar morgen misschien weer een zonnetje !

Liefs Anneke en Jan

• 14 November 2017 - 22:57

Ria F:

Hoi meiden,
    Zo te lezen hebben jullie Sri Lanka toch nog met mooi weer kunnen afsluiten. Aan jullie verhalen te horen is het daar inderdaad erg mooi. En jullie gaan de tuk tuk driver nog missen. Nu moeten jullie zelf weer op zoek naar leuke slaap adresjes.
    Morgen op naar weer nieuwe ervaringen op de maladiven. Goeie vlucht en daar lekker 'bijkomen' en uitrusten

• 15 November 2017 - 07:45

Suzanne:

Ooh heerlijk! Het klinkt weer fantastisch.
    Lekker genieten.

X

• 15 November 2017 - 16:01

Thijs:

Hopelijk vandaag op de Malediven aangekomen en vanmiddag al lekker op je tropische bounty strand liggen zonnebaden!?

• 15 November 2017 - 18:43

Inge:

Ik was er toch echt van overtuigd dat jullie al op maladiven waren..sorry niet opgelet
    Maar bij deze..geniet van de zon tropische verassingen!! En stuur een foto van zn prachtig strand
    Have fun...

• 15 November 2017 - 18:50

Bianca:

Heey dames,
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen over jullie avonturen in Sri Lanka.
    Geniet nog van al het moois in de Malediven!!
    Groeten Bianca

• 19 November 2017 - 19:41

Janne:

Veel plezier op de Malediven lita!! Ben benieuwd naar je foto's. Geniet van de witte zandstranden daar, veel beter dan dood koraal.. In ieder geval nog een fijne vakantie gewenst!!

Groetjes Janne