he he hier zijn we weer - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu he he hier zijn we weer - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

he he hier zijn we weer

Blijf op de hoogte en volg Lita

12 November 2012 | Nederland, Uden

Hallo fans!!!
Eindelijk weer op internet. gisteren heeft het geonweerd dus lag alles eruit en in Batambang lag ie er ook steeds uit.
Twee dagen in Batambang geweest en met Dollar ,onze tuktuk jongen, op pad. Hij heeft ons veel van het stadje en omgeving laten zien. We hebben op de bamboetrein gezeten, er is maar 1 spoor dus als er tegenliggers komen moet het lichtst beladen treintje afgebroken worden, de zwaarste gaat door en de lichtste moet weer opgebouwd worden. Jullie begrijpen dus wel wie er steeds de trein af moesten omdat ze maar met z'n tweetjes waren?????? Ja, hoor dat waren wij dus!!! Lachen toch??
We zijn naar de killing caves geweest, heel luguber en naar de vleermuizengrot. Met zonsondergang vliegen er miljoenen de grot uit een heel indrukwekkend gezicht!!
Na twee dagen namen we afscheid van Dollar waar we een leuke tijd mee hadden en hij vond dat wederzijds, hij had z'n broer al gebeld om over ons te vertellen, erg leuk.
Sinds zaterdagmiddag zijn we in Phnom Pehn. Gisteren naar de killing fields en S21, genocidemuseum geweest, ook indrukwekkend.
Het reizen hier in Cambodja heeft wat meer voeten in de aarde dan de andere landen. Het is hier nog niet zo ingesteld op toerisme, de restaurantjes moet je met een vergrootgglas zoeken, wel kan je op straat eten op een krakkemikkig stoeltje. Alles is vroeg gesloten dus je moet voor 21.00 uur gegeten hebben en om 23.00 is alles dicht op wat nachtclubs na. Maar herrie zat!!!
We zijn nu weer door de stad aan het slenteren en kunnen het nu redelijk vinden er is een grote markt waar we natuurlijk weer flink los zijn gegaan, voor de kleinkindjes natuurlijk!!
We blijven nog 2 dagen hier en gaan dan naar Kampot, aan de kust.
Vanavond proberen we weer te appen, dat is in deze vakantie 1 uurtje gelukt, dus je weet maar nooit, beloven doen we niks!!!
Dikke kussen en liefs van ons. XX

• 12 November 2012 - 08:56

Anneke En Jan:

Hoi dames,

Nou nou jullie heben al heel wat gedaan en gezien. We gaan het allemaal even nagooglen waar alles ligt. Hebben jullie ook foto"s ? Vooral van het reintje dat vind Jan wel leuk.

Agnes we hbben een appartement gekocht om de hoek.! Spannend. Hebben jullie nog wat meegekregen van de regeringsvorming hier in Nederland. De inkomensafhankelijke premie is in ieder geval van de baan. Waarschijnlijk gaan ze de inkomstenbelasting aanpakken.

Annabel gaat per half december bij de eerste hulp in Almere werken, maar eerst no een weekje in Curacao uitrusten en Lars zijn fiets is gestolen.
    Langzaamaan komen we hier met alle pepernoten in de winkels in Sklaasfeer. Het is gelukkig niet zo koud ongeveer 10graden.

Doe voorzichtig meiden en tot horens maar weer.
    Anneke en Jan

• 13 November 2012 - 14:45

Jos Keizer:

..(de buren) hebben weer internet!!!

Erg leuk om lezen hoeveel jullie toch weer meemaken! Ik hoop voor jullie eigen bestwil dat die markt nog een keer komt voor jullie terug vliegen, zodat ook jullie eigen Kinderen Mega veel leuke kadootjes krijgen!
    Project Schoutenhoek X was trouwens erg 'geslaagd', YouTube staat er vol van!
    Tot snel weer!
    xxx

• 14 November 2012 - 00:22

Ingrid:

Heee meiden,

Zo te horen gaat het allemaal goed daar. Leuk dat het met Dollar zo goed ging én dat het treintje aan de verwachting voldeed! Toch handig, die contacten met buitenlandse collega's....
    Was het mondkapje voor het genocidemuseum??? Ik herkende je toch wel hoor Agnes :-)
    Ik verheug me al op het Cambodjaanse eten als jullie terug zijn ..... Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
    Veel succes met de verdere reis!
    Liefs uit Uden van (buuf) Ingrid.

• 15 November 2012 - 19:49

Astrid:

Zo te lezen vermaken jullie je prima! Geniet met VOLLE teugen nog van de mooie dingen, want het is zo snel weer voorbij..
    Veel plezier nog en gezond weer terug.

• 18 November 2012 - 19:37

Hans:

Wow, die vleermuizen dat had ik wel willen zien!
    Groetjes van het vriendje van de buuf.