Kandy Ella - Reisverslag uit Emlichheim, Duitsland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Kandy Ella - Reisverslag uit Emlichheim, Duitsland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Kandy Ella

Door: Agnes en Lita

Blijf op de hoogte en volg Lita

09 November 2017 | Duitsland, Emlichheim

Hallo allemaal!!
In Kandy hadden we een hotel tegen de bergen aan met een prachtig uitzicht over de stad. De tuk tuk driver die ons naar de tandarts en het hotel bracht kwam de volgende dag om ons de bezienswaardigheden te laten zien. De theefabriek, tempels (ook van de tand) en nog mooie uitzichtpunten hoog boven de stad. Hij was erg aardig en zei dat ie de eerlijkste driver van Kandy was. Anderen bedrogen de toeristen en dat vond hij vreselijk!! Nou, jullie voelen hem al aankomen...!!! Wij wilden ook graag nog naar de botanische tuinen maar jammer genoeg kon dat niet want er was een moord gepleegd die nacht dus was alles afgezet met politielint. Dat is natuurlijk gelogen! En hij had nog een goeie oplossing voor ons nl. ...de Gems & Jewelery het museum van stenen en mineralen. Als we wilden konden we daar prachtige juwelen kopen!!! Dus niet!!! Aan het eind van de dag gingen we naar de Kandy Firedancers, leuk om mee te maken. Onze driver kon ons niet terugbrengen naar het hotel want zijn moeder lag in het ziekenhuis en daar wilde hij heen, en dat is de 2e leugen. De volgende ochtend kwam hij ons wel ophalen om ons naar het station te brengen voor onze treinreis naar Ella zei ie!! Maar hij had 's morgens de beheerder van bet hotel gebeld dat z'n tuk tuk kapot was hahaha de derde leugen dus!!! En wat zijn we toch eerlijk!!! Maar desniettemin kwamen wij echt wel op het station hoor! De treinreis naar Ella duurde 6 en een half uur met schitterde landschappen en theeplantages. Omdat Ella op 1500m hoogte ligt is het wat frisser daar. Het guesthouse wat we uitgezocht hadden was gesloten, maar de tuk tuk driver had wel iets anders, dus kwamen we uit bij een home stay, erg leuk. Ook daar hebben we weer een toertje gemaakt rond het dorpje. We liepen naar little adam 's peak 300 treden naar boven voor het prachtige uitzicht. We waren al een stukje onderweg toen de regen losbarstte, ondanks onze regencapes waren we verzopen!! Boven zagen we niets het was gewoon gorilla's in de mist. Geen zin meer om verder te toeren dus aan de cappuccino. En terug naar de kamer. Het was daar koud regenachtig dus wegwezen hier!! Op naar Uduwalawa met de tuk tuk. Ongeveer 2 uur rijden. Daar een jeepsafari gedaan ook in de motregen. Wel erg mooi. Door de jeep weggebracht naar safari village hotel. Met zwembad!!!! Het was weer droog dus gauw het water in!!! De rest van de avond heeft het alleen maar geregend, nou ja geregend....de fucking hell brak los met hevige onweer en stortregen!! Tot ongeveer 23.00uur. Dus ook snel weer weg!!! Met de local bus naar het zuiden, Matara. En daar scheen de zon!!!! In een mooi guesthouse met privestrand sluiten we hier af. We pakken een biertje en proosten op onze ticket naar de Malediven die we net hebben geboekt.
Tot gauw en we verheugen ons weer op jullie reacties!!
Liefs Agnes en Lita

• 11 November 2017 - 12:02

Inge:

Site doet t nog!!

• 11 November 2017 - 14:22

Inge:

Weer mooi verhaal dames..
    Nu maar ff droog houden voorlopig.. lekker chillen op pardise eiland
    Dikke kus...

• 12 November 2017 - 10:53

Ingrid :

Leuk verhaal weer! Jammer dat je niemand meer kunt geloven door slechte ervaringen.. Maar misschien zijn jullie ook wel iets te achterdochtig geworden, je weet toch niet of hij loog....
    Wel makkelijk dat je steeds de zon op kunt zoeken! Willen we hier ook!
    Veel plezier verder! Ben benieuwd naar de Maldiven!

• 12 November 2017 - 12:35

Ria Verschuijten:

Nou dames na veel regen hebben jullie wel de zon verdient op de Maldiven toch geniet ze xx

• 13 November 2017 - 18:18

Ria F:

Hai lady's,
    Weer een erg leuk en grappig reisverslag. Het kan bij jullie ook nooit helemaal goed gaan hé ;-)
    maar ondanks de regen en de 'leugentjes' is het gelukkig ook genieten. Nu blijkbaar onderweg naar de Maladiven, of misschien zijn jullie hier inmiddels al wel aangekomen. Hopen dat het weer daar iets beter is. Vast beter dan hier in Nederland. Hier is het best koud, dus dat zal best even wennen zijn straks. Maar gelukkig duurt dat nog wel even. Voor nu, lekker genieten op de Maladiven. Dan kunnen wij weer van jullie mooie verhalen genieten.
    Dikke kus...

• 15 November 2017 - 15:59