Yogyakarta - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Yke Oekie Agnes Lita

Blijf op de hoogte en volg Lita

22 September 2016 | Nederland, Uden

Hier zijn we weer!
Vanuit Pangandaran naar Yogyakarta met de trein. Een prachtige reis door de rijstvelden en mooie natuur. In Yogyakarta waren bijna alle hotels en guesthouses vol want het was weekend en volle maan. Maar gelukkig vonden we nog wat en echt heel mooi!!
We zijn naar de Ramayana dansen geweest want dat is prachtig met volle maan, nou heel leuk hoor maar het regende dus bewolkt en nergens een maan te zien!!!! Gelukkig zaten we droog onder de plu maar we kwamen voor het volle maan spektakel dussss.....
De volgende dag naar de Borobudur en de Parmbanan tempels erg mooi. Ik zal proberen de panoramafoto te plaatsen, hopen dat het lukt.
In Jakarta is het begonnen dat mensen selfies met ons willen maken of vragen of ze een foto mogen maken van ons. Zo vreemd!!!
Ze maken zelfs een selfie en houden de telefoon zo dat wij of een van ons er ook op staat. Al 2 weken lang!!
Vanuit Yogyakarta hebben we een tour geboekt naar de Bromo vulkaan met hotel en door naar Bali met de boot.
''s morgens vertrokken met de minibus om 8 uur en om half 10 ''s avonds waren we in ons hotel aan de voet van de vulkaan. Een beetje geslapen want om half 4 moesten we met de jeep naar boven de berg op voor de zonsopgang die fantastisch is. We stonden op een berg die hoger ligt dan de Bromo waarachter de zon opkomt. Die berg was 2770 meter hoog en het was koud. We hadden dikke jassen van het hotel meegekregen superleuk!! Daarna met de jeep weer naar beneden om de Bromo op te klimmen. Dat viel vies tegen Yke en Oekie bleven beneden, Agnes ging goed en ik ging dood. Ik kon het laatste stukje op een paard verder pffffff. Toen nog een trap van 250 treden hoe verzinnen ze het!!! Agnes was al boven toen ik aankwam en die stond te trillen want ze heeft hoogtevrees en het randje van de krater waar we op stonden was griezelig smal met een klein hekje ervoor. Maar het was wel fantastisch.
Terug naar het hotel, ontbijten en door naar Bali. Daar zouden we om 15.00 aankomen maar dat werd iets later nl. 21.00. Een privé taxi genomen en naar Pemuteran. Een hele mooie kamer op advies van onze chauffeur vlakbij het strand. Hier houden we het wel een dag of twee uit en dan verder naar Lovina Beach. En ook hier moeten we op de foto.
Vandaag gefietst en in de zee gezwommen en morgen blijven de Yke en Oekie aan het strand en gaan Agnes en Lita een scooter huren en de omgeving verkennen.
Wordt vervolgd.
Kusjes van ons

• 22 September 2016 - 13:38

Inge:

Hallo avonturiers ..wat een mooie verhalen..stoer hoor ..maestro... lopend naar boven. En wat een prachtige plaatjes wauw!!
    Groeten uit wijchen..ook van alle collega.s dikke kus

• 22 September 2016 - 21:16

Pietsie Van Der Weerd:

Hallo dames Wateen belevenis ik beleef het ook een beetje mee.Ik wens jullie op Bali nog heel veel mooi's en veel plezier. Groetjes Pietsie.

• 23 September 2016 - 08:54

Ria Aelmans:

Heel mooi verslag dames,en heel bijzondere foto's vooral die van de kraters,geweldig.Geniet ze nog en heel veel plezier.Groetjes.Ria.

• 23 September 2016 - 10:12

Suzanne:

Ooh, het klinkt weer heerlijk! We zijn jaloers hier.... Lekker genieten. Dikke kussen van ons XXX

• 23 September 2016 - 18:09

Ria F:

Wat ziet dat er heerlijk uit meiden. Wel een beetje jammer dat er bij het volle maan spektakel geen maan te zien is

• 24 September 2016 - 13:54

Ria:

Zo dames mooi hoor de Bromo vulkaan.
    Jullie hebben ook heel veel geluk gehad dat het helder weer was
    daaom ook hele mooie foto s kunnen maken geweldig.
    Heel veel plezier saampjes in Bali
    Groetjes Ria V