Bikaner Jaisalmer Jodhpur - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Bikaner Jaisalmer Jodhpur - Reisverslag uit Uden, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Bikaner Jaisalmer Jodhpur

Blijf op de hoogte en volg Lita

19 November 2018 | Nederland, Uden

Hallo allemaal

Het is hier 32 graden, niet vochtig of klam maar heerlijk!!
We hebben jullie de rattentempel beloofd dus.....
De zoon van Karni Mata is verdronken. Hij smeekte de God om hem terug te brengen. Deze bede is verhoord alleen kwam hij terug als rat, alle verdere kinderen van Karni Mata zouden reïncarneren als ratten.
De ratten zijn heilig verklaard.
Dus wij maar de rattentempel, er lopen er 20.000. We mogen natuurlijk geen schoenen aan hè in de tempel!! ieeek!!
Met blote voeten en dan gelukkig een plastic hoesje eromheen. En dan tussen de ratten lopen. Ze schieten van links naar rechts en als er één over je voeten loopt dan heb je voorspoed. Nou nou, wat een ervaring!! Het zijn vrij kleine ratten en minder eng dan doet vermoeden. Ze worden gevoerd en ook wordt er redelijk schoongemaakt .
Na de tempel hadden we de kamelensafari. Dat was ook een happening. Er waren 12 kamelen en twee karren voor degene die niet op de kameel wilden of eventueel ruilen halverwege. De tocht duurde 2 uur, lunch, en 2 uur terug. Toen kwamen we aan in ons kamp waar we een meevaller hadden, nl er stonden geen shelter tentjes maar grote luxe tenten met 2 bedden, douche en toilet!!! Dat de douche alleen koud water gaf mocht de pret niet drukken. Lekker gegeten bij het kampvuur.
De volgende dag naar Jaisalmer. Een leuke plaats waar we 2 nachten bleven. Lekker een dag vrij en door het stadje wandelen, eten,terrasje en de bazaar. En een fort bezocht.
Het slapen was wat vervelend want de airco en de ventilator maakten een klereherrie! Op de rooftop van een restaurant de zonsondergang gezien, erg mooi.
Dat was het weer even. We wachten weer op jullie reacties!!
Dikke kussen en liefs van ons

• 19 November 2018 - 14:00

Thijs:

Helden!

Wat een ervaring moet dat geweest zijn! En hele tempel vol ratten!

Aan de fotos te zien hebben jullie weer een top tijd!
    Geniet ervan en nog 2 daagjes en dan birthdayparty!

• 19 November 2018 - 19:04

Suzanne:

En heb je voorspoed?
    Lekker genieten....

• 20 November 2018 - 13:49

Yke:

Hi ik zie van de fotos dat jullie van de vakantie genieten, dat jullie de ratten over de voeten lieten lopen, daar kan ik wel nachtmerries van krijgen, maar ik vind het ontzettend knap dat julie het aan durfden.xxx

• 20 November 2018 - 19:43

Dimfy:

OOOOh krijg er helemaal de kriebels van hahaha, super dat jullie dat durven.
    Kijk uit naar jullie volgende avontuur, heel veel plezier dames xxx

• 21 November 2018 - 08:48

Gery:

Hallo dames
    Wat een avontuur bij de ratten. Maar zo zie je maar weer: soms valt het mee allemaal.
    En Agnes super gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een belevenis dat zo ver weg te vieren. Heel veel plezier vandaag. Dikke kus.

• 22 November 2018 - 04:26

Inge:

Gatver !!
    Maar jullie hebben voorspoed.
    Zo.n tentenkamp in woestijn helemaal geweldig!
    Wat een ervaring..jullie genieten !!
    Hopelijk een top verjaardag maatje .
    Tot volgende verhaal.

• 22 November 2018 - 08:32

Ingrid:

Hee dames, klinkt weer bijzonder allemaal. Fijn dat jullie genieten! Zo te horen heel wat anders dan hier in Namibië, in ieder geval is het hier een stuk rustiger. Drukke steden zijn er bijna niet. We zijn blij met elke winkel/benzinepomp die we tegen komen. Qua temperatuur wel vergelijkbaar. Genieten!