Agra Varanasi Nepal - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu Agra Varanasi Nepal - Reisverslag uit Beneden-Leeuwen, Nederland van Lita Roozeboom - WaarBenJij.nu

Agra Varanasi Nepal

Blijf op de hoogte en volg Lita

02 December 2018 | Nederland, Beneden-Leeuwen

Hallo allemaal!

In Agra aangekomen zijn we de volgende ochtend om 6.00 naar de Taj Mahal gegaan voor de zonsopgang. Het was erg mistig dus die hebben we niet gezien, toen de zon tevoorschijn kwam was ie al niet meer rood, jammer. Maar de Taj was prachtig! Niet zo heel erg druk gelukkig. Na het ontbijt bij een restaurant op de rooftop zijn we met tuk tuks door de stad gereden, naar de kleine Taj Mahal, het Agra fort en natuurlijk de bazaar met al z'n kleine winkeltjes om weer even overal aan te komen!
Om 20.30 met de trein naar Varanasi, een hele belevenis! Een coupe met 8 personen waarvan 3 Indiase mannen en 5 djosermedereizigers. Het was een vieze trein met een nog smeriger toilet, zo' n sta-ding bah bah!
Maar goed, toch wel wat gedoezeld en rond 6.00 in Varanasi.
We hadden een mooi hotel en zijn na het ontbijt met riksja's naar het centrum gegaan. Met een gids door de kleine straatjes gelopen naar de Ganges. Prachtig om te zien hoe al die mensen daar naartoe komen om te baden in het voor hun heilige water. Even naar de lijkenverbranding geweest en dat is een interessant gebeuren, vol van rituelen. Zwangere vrouwen en kinderen onder de 10 jaar worden niet gecremeerd maar in de Ganges gegooid. Ook het riool komt erop uit en dode koeien zie je ook drijven. Maar de mensen worden niet ziek als ze erin baden dus is de rivier heilig, ja het is maar hoe je het bekijkt
Verder overdag zelf wat rondgelopen en s'avonds met de boot de rivier op en bloemetjes met kaarsjes op de rivier gelaten om onze dierbare overledenen te herdenken, een prachtig spoor van lichtjes op het water!. Nog bij een mantra ceremonie geweest en dan slapen.
De volgende ochtend om 6.00 weer naar de Ganges voor de zonsopgang en hetzelfde als bij de Taj Mahal, niet te zien doir de mist ofwel vervuilde lucht. Een dagje rondgeslenterd door de leuke stad, niet druk maar wel erg vies met al die koeienpoep op de straat. De volgende dag vertrokken naar Nepal met een overnachting want het was te ver in één keer. Na 12 uur rijden een overnachting in een stom koloniaal hotel.
En s' morgens weer verder naar Nepal waar we nu onze eerste nacht hebben geslapen.
Een verademing om hier te zijn in het Chitwan nationaal park, rust en het is hier schoon!!!!
Dit was het voor nu, binnenkort onze ervaringen in Nepal!
Veel dikke kussen en tot gauw.
Liefs van ons

• 03 December 2018 - 12:42

Ria F:

Hoi Dames, eindelijk even een reactie van mij. Maar wat een geweldige reis zijn jullie toch aan het maken. Een hele andere wereld, welke wanneer je er nog nooit geweest bent, waarschijnlijk bijna niet te bevatten is.
    Alleen die ratten tempel.....Ik weet t niet. Ik gruwel van die beesten, ook al zijn ze heilig, dus weet niet of ik daar in had gedurfd ;-0.
    Heel veel plezier in Nepal, wat wrs weer heel anders is, maar lijkt me ook machtig mooi.

Dikke kus!

• 04 December 2018 - 16:43

Evi Boer:

Hoe ziet een stom hotel eruit?

• 05 December 2018 - 15:11

Yke:

Wow wat een belevenissen maken jullie mee. Geniet van jullie avontuur.xx